به گزارش شهرآرانیوز، یک سال پس از معرفی پورشه ۹۱۱ کررا GTS با پیشرانه هیبرید، حالا تیپ توربو S نیز به این سامانه مجهز میشود. پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶ را میتوان یک هیولای واقعی دانست.
این خودرو که در نمایشگاه خودرو مونیخ معرفی شده، به سامانه هیبرید T-Hybrid مشترک با کررا GTS مجهز شده است. این سامانه از باتری ۱.۹ کیلووات ساعت لیتیوم-یون ۴۰۰ ولتی در صندوق و یک موتور برقی در مسیر بین پیشرانه درونسوز و گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه PDK، تشکیل میشود.
پیشرانه شش سیلندر ۳.۶ لیتری این کوپه آلمانی به توربوشارژر برقی دوقلو با میله اتصال بین توربین و کمپرسور مجهز شده است. این ویژگی، اتلاف انرژی را کمتر میکند. این مجموعه، ۷۰۱ اسببخار قدرت را در دورشمار ۶۷۵۰ تا ۷ هزار دور بر دقیقه و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور را در فاصله ۲۳۰۰ تا ۶ هزار دور بر دقیقه، تولید میکند؛ بنابراین پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶ به ترتیب ۶۱ و ۱۰ اسببخار از نسل قبلی خود و GT۲ RS نیرومندتر است و لقب قدرتمندترین ۹۱۱ تاریخ را به دست میآورد. این خودرو ظرف ۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسد.
سامانه چهار چرخ محرک، کنترل شاسی پویا (PDCC)، آنتی-رول بار قابل تنظیم، اگزوز اسپرت با خروجیهای تیتانیوم و ترمزهای کربن-سرامیک با دیسکهای ۱۶.۵ و ۱۶.۱ اینچ در محور جلو و عقب، از دیگر ویژگیهای مهم ۹۱۱ توربو S جدید بشمار میآید.
بنابر اعلام پورشه، وزن خالص ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶ به ۱۷۳۶ کیلوگرم رسیده که ۸۱.۶ کیلوگرم از نسل قبلی، سنگینتر است. با وجود افزایش وزن ناشی از اضافه شدن سامانه هیبرید، توربو S جدید توانسته پیست نوربورگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۳.۹۲ ثانیه طی کند، که در مقایسه با نسل قبل، به مراتب بهتر است.
گلگیرهای عریضتر نسبت به ۹۱۱ عادی و همچنین تایرهای پهن ۲۵۵/۳۰R۲۰ در جلو و ۳۲۵/۳۰R۲۱ در عقب، به افزایش پایداری ۹۱۱ توربو S یاری میرساند. البته مجموعه قطعات آئرودینامیک شامل دریچههای فعال جلوپنجره، زیرسپری، دیفیوزر و باله عقب نیز بنابر اعلام پورشه، ضریب درگ را ۱۰ درصد بهبود میبخشد.
بدنه و کابین پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶ به واسطه تزئینات به رنگ جدید Turbonite از سایرین متمایز میشود. این رنگ حاصل ترکیب خاکستری و قهوهای، منحصرا برای مدلهای توربو ارائه میشود.
همچون سایر محصولات پورشه، مجموعه گستردهای از لوازم جانبی برای ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶ نیز قابل سفارش است که از میان آنها میتوان به برف پاککنهای فیبرکربنی اشاره کرد.
قیمت پایه پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶ کوپه و کابریوله به ترتیب ۲۷۲,۶۵۰ و ۲۸۶,۶۵۰ دلار اعلام شده که از نسل قبلی ۳۰ هزار دلار گرانتر است. به علت تعرفههای جدید دولت آمریکا، قیمت این خودرو برای مشتریان آمریکایی حتی از این هم بیشتر خواهد بود.